@Bonus sa:
Medan Öster och Värnamo bråkar så kan ju t.ex. Helsingborg dyka upp som gubben ur lådan. Ljung/Andersson var en besvikelse det gångna året. Om HIF istället vill ha Järdler så fixar nog sänghandlaren eller Nilsson på Resurs Bank finansieringen. Dessutom får Järdler nära till jobbet...
Utöver det som Ako skrev (och även jag kan skriva under på) så tycker jag att ditt resonemang faller på sin egen rimlighet, det bygger egentligen bara på att Järdler har en historia i HIF och att han bor i närheten. HIF har bl a nyligen förstärkt ledarstaben med Reine Almqvist och Sven Andersson, är tämligen övertygad om Ljung/Andersson inte skulle ha varit inblandade i det arbetet om man nu tänkt ersätta dem senare.
https://www.hd.se/2017-11-14/har-ar-forandringarna-i-hifs-tranarstab
Utöver det så tror jag inte någon finansiär i HIF skulle bekosta en eller två tränarlöner i två år för att få värva Järdler. De är förvisso rätt wacko där nere, men inte så wacko. Hade varit en helt annan sak om deras kontrakt gått ut eller om HIF på något sätt indikerat att man inte varit nöjda.
Men ingen av oss sitter med facit riktigt ännu så det är bara att vänta ett tag till.