Är inte helt nöjd med Smp:s återgivande av min beskrivning. Av texten kan man få intrycket att jag rekryterar spelare och ledare på frilansbasis, så är det naturligtvis inte. Exakt det följande skrev jag till Smp, via Concha:
Matias och jag träffades på en gemensam väns femtioårskalas. Vi trivdes genast med varandra. När det gick upp för mig vem han var och att han just lagt skorna på hyllan erbjöd jag honom på skoj positionen som högerback i Öster. ”Ge mig en miljon så kommer jag direkt” skojade Matias tillbaka.
Det var inledningen till ett långt snack om Öster. Jag tyckte han var så klok och självklar i sina analyser, och vi hade så trevligt, så jag bjöd upp honom till Växjö så att vi kunde titta på cupmatchen Öster–SUF Star tillsammans. Den matchen var väl Östers sämsta insats i modern tid, men i vimlet träffade han Östers dåvarande ordförande Sven Johannesson som måtte ha känt samma sak som jag. Jag lade mig inte i deras snack, men när det ena gett det andra hade Öster en ny sportchef!
Smp skriver att Johannesson ringde Concha dagen därpå och det kanske stämma, i så fall måtte jag ha pratat med Johannesson efter mötet med Concha, vi hade en hel del kontakt på den tiden, diskuterade bland annat ett samarbete tillsammans med Läkare utan gränser, som rann ut i sanden. Min poäng är bara den att föreningsdemokratin är viktig, jag vill inte verka vara en sådan som drar i trådar i det tysta. I det avseendet känner jag att Smp-texten blev lite missvisande. Eller så försvann en del längs vägen. Eller så är jag bara känslig.