@Hasse-Hattrick sa:
Vad det gäller Lunkan så har jag ju mest erfarenhet av honom som defensiv mittfältare och där briljerade han ju inte, även om han gjorde ett OK jobb. Finns kanske potential i honom... men är han verkligen spelaren som ersätter Majje?
Fast går det egentligen att ersätta Majje?
Tydligt vad Lunkan vill iaf enl uttalande i VN
"Blir det Öster nu?
– Det vet jag inte. Jag bor i Växjö, men kan tänka mig att flytta. Jag har svårt att se mig i Värnamo utan Christian. Jag kom hit av en anledning och det var för att han ville ha hit mig. Annars kunde jag ha gått till två andra klubbar, så det känns svårt att vara kvar när han inte är här. Så mycket har han betytt för mig. Om det blir Öster eller inte kan jag inte svara på. Jag har varken pratat med dem eller fått kontraktsförslag.
Jag tänkte att ni ville fortsätta samarbetet?
– Ja, det har varit kul. Han vill bli en allsvensk tränare och jag vill bli en allsvensk spelare. Det har jag haft som dröm sedan jag var jätteliten. Sen hur kan jag inte svara på. Om det är via Christian eller via något annat. Jag hade gärna stannat om han skulle vara kvar här, för jag hade ett optionsår. Men jag vet inte hur jag ska motivera mig att vara kvar när han inte är här och klubben vet om det. Det var en grej som fick mig hit och det var Christian, men det betyder inte att jag följer med honom. Men han har betytt mycket för mig.
När du var i Öster senast 2013 var du mittfältare.
– Den sommaren tog jag beslutet att om jag ska kunna bli en bättre fotbollspelare måste jag byta position. Jag pratade med lite folk. "Du är snabb, bra på huvudet och har en okej högerfot." Sen såg Jocke Persson mig i en U21-match mot HIF och 2014 var min första hela säsong som mittback. De tre åren i Ängelholm gjorde jävligt mycket trots att det var tufft utanför. Den skånska mentaliteten är annorlunda än den småländska. Mer kaxigt och ta för sig."