@Zingo sa:
Jag har inget alls emot Stefan Karlsson, det är en kompetent fotbollsspelare på alla sätt och vis. Dessutom Norrait, och de måste man bara älska som uppväxt på Gamla Norr. Men jag kan bli lite trött på mentaliteten att vi ska värva hem det hemvävda bara för att de har en meritlista. De måste ju passa i systemet också, och när jag sett Järdlers lag spela fotboll (och lyssnar på vad han säger) ser åtminstone inte jag att han använder sina backar på det sättet som är Stefans styrka.
Så här kunde man också skriva för några veckor sedan. Sen hör jag Järdler säga på dagens PK att "Stefan kan köra en högerkant mer eller mindre helt själv". Ibland är det nog bra att jag sitter och skriver på ett forum och Järdler tränar laget. Uppenbarligen anser han att jag har fel.
Alldeles oavsett så har jag ju inget emot Stefan Karlsson, det hoppas jag framgick även i citatet. I situationen som uppstod så blev det en i det närmaste perfekt lösning, och Stefan själv verkar vara helt på det klara med vad han vill.
Varmt välkommen!