Jag tycker att det är härligt att höra att det finns glöd och talang i våra egna led, Östers IF skall vara en klubb som fostrar fina människor och duktiga fotbollsspelare.
Att jämföra med Malmö, AIK, BP och många av de andra giganterna i ungdomsfotbollen blir oerhört svårt, dels för attraktionen(alla tycker inte att vi är världens bästa lag...) och dels för att vi har ett relativt litet upptagningsområde om man jämför med storstadsklubbarna. Jag skulle gissa att vi kan ta delar av deras framgångsmodeller men även att vi tar delar av framgångskoncepten från de mindre klubbarna. Då kan vi låta mixen bli vår framgång.
Oavsett vilken exakt strategi men väljer så tror jag att det finns tre saker som kommer att fälla avgörande hur väl Östers IF lyckas att få fram talanger:
* Engagerade och duktiga ledare som brinner för Östers IF och våra ungdomar.
* Se till att ge våra ungdomar chansen att spelar bra fotboll på kvalificerad nivå, se till att vi har A-lag,b-lag, c-lag, u21, u19 och u17. På detta chansen så får de tidigt möte bra motstånd och steget blir inte för stort.
* Attityden att våga!! Man måste våga för att vinna och fotbollen är ett lagspel där alla inte alltid kan lyckas men alla ska få chansen att lyckas!