@Sigge sa:
Kanske lite off-topic men jag har inte sett någon mer som reagerat över Östers ekonomiska resultat. Vi gick in med -4,5 mille som var tvunget att bli noll och en budget lagd efter det. Vi säljer sedan Levi för 3-4-8 spelar ingen roll, köper Strand för 300 och Dragan kanske 200, men går ändå bara 200K plus. Hur i hela friden är det möjligt? Detta måste Öster förklara, varför går vi efter budget varenda år?
Sant, man hade ju gärna haft mer detaljer för att veta exakt vart pengarna rullar in och ut. Men vi vet ju inte hur Levidealen såg ut. Hur mycket fick vi egentligen betalt? Hur mycket går till ÖSAB/andra finansiärer? Vi har ju dessutom värvat in Järdler 2017 och gjort en ekonomisk uppgörelse med Värnamo som antagligen kostade några hundra tusen. Plus sign-on?
Sen vet man ju inte hur dealen ser ut för övriga nyförvärv vi plockat in 2017 inför säsongen 2018 med ev sign-on osv. När man ser att ekonomin var i balans med ett plus över budget valde man kanske att gasa lite mer än vad man hade gjort utan de spelarförsäljningarna, jag hoppas de har så pass bra koll.
Nu spekulerar jag såklart bara, hade varit roligt med mer fakta och detaljer. Jag blir iaf glad över att man för en gångs skull lyckas överträffa intäkter på flera plan, både företagssamarbeten och publikt, och ändå lyckades leverera ett positivt resultat för en gångs skull. Nu var det ju helt nödvändigt för elitlicensen, det var ett faktum, men är inte många lag som plussar 4,7 mille på ett år i S1 trots allt.