@Ols sa:
@Greger sa:
@Ols sa:
@Slangen sa:
@Sigge sa:
Skönt. Optioner hit och dit, detta är spelare som inte blir ngt i längden. Faour, Andreasson, de blir inga större spelare eller lyfter lag. Bra att vi breddar men vår scouting verkar ha hamnat i ett läge utan visioner och enbart brandkårsutryckningar.
Helg, Silverholt, Silka osv var väl rätt välscoutade. Sen att vi mitt under säsong inte kan välja och vraka är väl inte så konstigt. Kommer vara annorlunda under vinterfönstret.
Känns som en nödlösning i brist på pengar som sin tur skapar en brist på alternativ. Kommer det finnas något ekonomiskt utrymme för satsningar i vinterfönstret. Vi kan förstås bara hoppas och, för att det hoppet ska leva, att skador inte skickar Öster i fördärvet. För det här är en uttunning av truppen.
(Sedan är det ju inte utan man också undrar hur tänker AA. Han kan väl inte ha spelat mycket mer 10-20 seniormatcher totalt i hittills sin karriär. Och nu ska han igen sitta på en bänk och kolla istället för att själv spela. Han borde välja en klubb och en nivå där han får spela matcher)
Jag undrar om han inte är helt på det klara med att han kommer få spela massor i Öster - massor av U21-matcher, precis vad han behöver i nuläget. Om han sen gör det bra i U21, får träna med Öster, sitta på bänken i Superettan samtidigt som han håller sig frisk så har han ju världens chans - om han nu är tillräckligt bra.
I valet mellan J-södra och rödblått så har han garanterat kommit till insikt om vilket av lagen som har en uppåtgående trend och vilket som har en nedatgående.
Under sin tid i Elfsborg spelade AA säkert massor av U21 matcher. Det är inte det han behöver. Han behöver spela A-lagsfotboll. Och spela varje vecka.
Hade AA anbud om förlängning i J-södra? Jag tvivlar. Det är väl snarare så att han blev dumpad av J-södra. Utkonkurrerad bla av talangen Peter Gwargis. Vad säger det om klubbarnas framtid. En måste hålla tillgodo med lite smulor från den rikes bord medan den andre kan njuta av delikatesser.
Hur många har sett Andréasson spela? Kan vi inte ge honom en chans innan han sänks? Östlind var utkonkurrerad i Öster och har ju som bekant gått hyfsat för honom på annat håll.
Men visst, nu har vi ju fin form, gör flera mål i varje match, håller nollan och har fått en toppklassplan så då får man ju leta upp nått annat att gnälla på...