@Steffe sa:
@Zingo sa:
Passade bra att tillhöra Östers IF när det skulle köras rehab, nu var det klart och då är det tack och hej. Det kommer inget "lycka till" från mig, men ingen ilska heller. Instämmer med @TheSmokingMan - "för hans skull hoppas jag han byter agent till någon som är mån om honom och hans utveckling".
Inte så enkelt som du skriver. Mubbe kommer till en U-organisation med helt andra resurser än vi har, åtminstone i dagsläget. Vi har ambitioner, men en bit kvar förstås.
Sen den här alltid lika förutfattade åsikten att det är någon girig agent inblandad som vill hasta iväg till ett stort A-lag för att tjäna storkovan på en sextonåring, tror jag inte ett uns på i Mubbes fall. Det hade i Mubbes fall inte alls varit lyckosamt, fysiskt sett. Det visade ju skadan. MFF är inte så dumma att de gör samma sak som Askebrand.
Jag önskar Mubbe ett jätte-lycka till iallafall.
Inget ont om MFFs organisation och jag hoppas även jag att det går bra för honom, men.
Tills den dagen någon motbevisar mig så kommer jag leva i den tro att tidiga flyttar från hemmiljön till större klubbar oftare stjälper än hjälper.
Observera att det jag menar är när man i en sån tidig ålder bryter upp och flyttar ifrån sin hemmamiljö.
Hade även varit lite mer förstående om det var så att Öster visat honom kalla handen.