@Peter Hansen sa:
@JanJosefsson sa:
@Peter Hansen sa:
@Labila Kabila sa:
@Peter Hansen sa:
@TheSmokingMan sa:
Jag hittar inte Pål Lundins legendariska hands långt ute vid mittcirkeln någonstans på youtube. Där har Robin Malmkvist något att leva upp till :)
Hade den (MFF hemma 1994) med mängder av andra Österklipp inspelad på VHS men gav den till @outdoor
En annan klassiker är Labbe Green på Vångavallen 1996. Går upp, plockar bollen, får en rejäl kastvind mot sig och landar stående med bollen inne i målet.
Nä, det var jag som tog hand om de, och tyvärr så fick jag inte det att fungera som jag hade hoppats på :(
Kan förstå det och nu skulle nog inte själva VHS-kassetten heller funkat.
Hittar inte heller Cirkus Pål Lundin -94 på nätet men den borde väl finnas. Han var väl inte riktigt vid mittcirkeln men ungefär mellan den och straffområdesgränsen när han plockade ner lädret. Det var södra målet han lämnade vind för våg. Andreas Bild gick in i mål istället.
Ja, så var det, jag var där. Hahaha!
Pålle var en jättebra målvakt, tycker jag, bra på närskott.
Pålle var landslagsklass - bra i närspel och luftspelet men just den tavlan (och han gjorde ju en del andra) sägs varit vad som gjorde att Tommy Svensson (som väl också var på Värendsvallen och såg det) valde unge Magnus Hedman som tredjemålvakt till VM i USA nån månad senare...
Sorry för offtopic...
Ville han inte ha med honom, men när han ringde trodde Pålle att någon skämtade och bad honom dra åt helvete?