@ubie67 sa:
@Drillo sa:
Det var mitt fel. Första matchen på evigheter som jag inte ens streamade. Sett målklippet och säger nu att det är inte schysst att kasta skit på Robin.
1. Flipperspels inspel på gräns till straffområde och kvickt oannonserat avslut nere vid stolproten. Jag säger att det är tio man där ute som ska sätta press långt tidigare och blocka sådan möjlighet.
2. Solen. Ta på dig en keps, solbrillor eller svetsskärm och försök att följa en boll som kommer rakt mot dig med solen bakom. Det går inte. En sådan hörna går in, eller så har man ren tur. Håller däremot 10 man upp spelet och laget så drar man inte på sig hörnor, straffar och händelser som denna. Det gjorde man tydligen inte denna lööda och då åker man på såna skitmål som kan medföra förlust.
De lag som inte gör såna här matcher går upp utan kval. Andra lag, som vi, bygger sig stabilare över tid men faller ibland igenom med dåligt spel som leder till enkla mål i baken.
Det kommer dock att vara race hela vägen in till sista match. Får vi en kvalplats så har vi förtjänat den. Annars har vi inte det.
Nästa match kommer jag dock ta mitt ansvar och se matchen på plats. För laget. Den här förlusten tar jag på mig.
Sorry men din punkt 2 stämmer inte alls även om det allt klart är svårare med sol i ansiktet. Som burväktare kan man aldrig skylla på solen, varken på denna hörna eller BPs långskott, alltid målvaktens ansvar oavsett div3 el Allsvenskan; fråga vilken målvakt eller tränare som helst upp i seriesystemen.
Punkt1 håller jag i stort med till punkt o pricka, men skott långt från otagbart, dock 90% utespelarnas tafatta försvarsspel som var orsaken...
@ubie67 Så du menar att det inte är mitt fel alltså? ;)
Klart att BP baljan var för enkel. Och själklart har vissa andra mål gått att ta. Men jag tycker generellt Robin visat en bra stabilitet och gett laget en bra trygghet i luftrummet där bak som också skulle vara Superettanmålis som inte var i närhet av Robins stabilitet.
Hörnmålet igen. Det må vara keepers ansvar, men kommer bollen precis i linje med solen så går den inte att se. Hur ska man då veta var den kommer? Skulle det nu vara så att det inte var solen i ögat så är det förstås en ubertavla. Men då solen låg i den linjen och Robin inte missat något sådant tidigare i år, så talar mitt resonemang för det. Med det sagt behöver han inte vara seriens bäste keeper, men han är vår målvakt och spelar för den vackraste föreningen. Han ska sannolikt stå varje match i denna serie och eventuellt kval och jag stöttar honom varje dag.
Jag står fast vid att målet var missflyt. Om det då inte var mitt fel alltså.