Valance fair att jämföra en match mot ÖIS på nya gamla kanske halvt ombyggda Ullevi mot en mot AFC i Eskilstuna

jon Ja det kanske inte lockar lika mycket människor att åka dit + att det är mycket närmre avstånd för folk i Jönköping att åka till Göteborg vs folk från Växjö som ska åka ändan upp till Eskilstuna

• jon gillar detta

Valance

Vi slog Degen ur Allsvenskans sista omgång 26 oktober och hindrade sedan Djurgården att ta sig upp via kval. Året innan det hade vi slagit ut Djurgården ur Allsvenskan genom att besegra dem i den sista omgången. Mycket DIF-mos de två säsongerna.

Hansen DIF-mos är banne mig bättre än såväl äppel- som potatismos

Hansen Låter som en mycket härlig säsong! 4 år innan jag kom till världen! Var 2001 ett bra Öster-år?

Valance

2001 var mellanmjölk. 2002 med seriesegern och Tränare Schenkas ”trianglar” är en klassiker där avslutning var magisk. 2000 också kul då det var den första Superettan där vi bland annat besegrade Malmö med Zlatan på Värendsvallen.

Någon mer som tror att utsikten tvålar dit HBK imorgon?
          Plötsligt vore HBK indraget

Eckart

– Det har varit lite till och från under säsongen med hans knä, men aldrig mer än att det har varit en överansträngning som hunnit lägga sig mellan varven. Men den hår gången har han inte känt sig bra, berättar TFF-tränaren Kristian Haynes.

Har ni hopp om att kunna använda honom under resten av säsongen?

– Vi har inte fått svaret på röntgen ännu, men om inte den visar något som är trasigt eller risk för att bli värre hoppas jag att han kan spela. Men det vet vi inte ännu.

2-0 Utsikten

Plötsligt så är det liv i superettan

Fuck! Nu blir det jobbigt för Utsikten.

Vilken klant! Alexander Johansson, herregud 😀

Ruuben

Hur många matcher stängs han av? En jäkla smäll han delar ut. Riktigt fult!