Ruuben Sundsvall lyckas få Lite flyt, gött att skaka av sig Utskiten nu. Örebro hankar sig fram och tar lite poäng här å där, precis som det mittenlag de kommer bli. Vore gött med lite HIF-svacka nu så de kommer ner på jorden.
Ruuben Ska väl mycket till att Degen tappar poäng mot Oddevold och HIF mot Varberg. Men Sandviken får det nog tufft mot Gefle iaf.
jojolaget Ruuben nja...sej inte det. Giffarna har börjat ta sina treor och botten tajtar till sig. Verkar dock hyffsat rörigt i Varberg med tränaravhopp och spelar in och ut. Största möjligheten är väl att hybris-HIF tror sig kunna jogga hem matchen.
Oldtimern Degerfors tar ledningen redan i 7 min mot Oddevold, O har mycket boll men de är inte bra på o göra mål,
Ronnie Oldtimern och vi tog ledningen mot dem efter 5 min. Tyvärr är Oddevold usla nu och sjunker nedåt. Risk för att Degerfors bättrar på målskillnaden rejält idag.
VV-Oppnasitt84 Ronnie Oddevold lyckas se ut att vara en man mindre oavsett om de anfaller eller försvarar. Kan säkert rinna iväg som du säger.
Ronnie Vansinnigt bra! Degen tappar 2-0-ledning med kvitteringen i sista minuten och en gubbe utvisad.
outdoor_miner Går inte Degen ofta ner sig totalt på slutet? Har inga statistiska belägg, bara en känsla från de matcher jag sett. Vore skönt om det kunde sprida lite osäkerhet hos dem...
VV-Oppnasitt84 Bra där Oddevold. Degen hade både ribbträff och friläge vid ställning 2-0, sen känns det som att de slutade spela vilket straffade sig.
Oldtimern HIF gör mål, på samma sätt som mot öster nick i mål på hörna, d3 var väl första farliga situationen för HIF,
Oldtimern Har HIF mutat domarna, nu fäller en HIF spelare med litet fälleben en varbergspelare när han kommer fri utan åtgärd från domaren , i stället ny hörna o 2-0