Danielos
Ja, du har helt rätt.
Tror det lätt blir så att när man är uppvuxen som Östersupporter i Växjö där man mötte alla när man var på väg till Värendsvallen (och undrade varför inte de skulle på matchen) och jämt fick höra alla hån mot Öster från Växjöborna lätt intar en liknande position själv då man flyttar till en annan stad, t ex om du hade flyttat till Växjö så kunde du nog ha blivit extra raljant mot just Öster i din roll som rivaliserande HBK-supporter.
Tyvärr faller en hel del av satir bort på nätet då jag är långt ifrån en hatisk person men lite ”banter” kan höra till - precis som att min kära gamla Värendsvallen i HBKs svenskafansforum nu i dagarna benämns som ”betongkloss” på ett nedsättande sätt. Det är en betongkloss och det är våran älskade betongkloss. Precis som att er relik vid Nissan (uppsminkad för att dölja sprickorna) är er älskade relik.
Jag har ju valt att enbart skriva här på East Fronts forum och inte gå in och hetsa i ert forum, för det är verkligen inte mitt sätt. Och alla de HbK-supporters jag träffar på veckovis är jag artig och respektfull mot. Jag skänkte exempelvis en kollega och stor HBk-supporter ett vykort över Örjans Vall nyligen (då jag ändå gjorde ett litet inköp av vykort över gamla idrottsplatser). Men givetvis är det massa gliringar mellan mig och dem precis som jag tjabbar hjärtligt med alla elever som ser alla Österkläder jag bär i vardagen. 🙂 Och jag tror att det där tugget är något jag bär med mig in här även om jag inte har något behov att bevisa att jag håller på Öster fast jag bor i Halmstad.
Jag kommer fortsätta raljera över HBK precis som det raljeras friskt över Kalmar här inne och mot klubbar som Östersund och AFC Eskilstuna men det är ändå en stor skillnad i respekt mot klubbar som HBK. Är det någonstans man ska kunna raljera över andra lag så är det väl här och just den här tråden. Men har jag fel så får fler rätta mig och jag backar ur forumet igen. 🙂
Och jag hoppas snart få se Öster vinna på Örjans Vall igen, innan den sjunker ner i Nissan. 😉