Calle01 Klart med lån för Kusu till ÖSK. Till Fotbollskanalen säger sportchef Enes: - I Manasse får vi en riktig vinnarskalle. Hm, har Enes verkligen gjort scoutingen så väl här?
SimonJohansson Calle01 Kusu är ju ingen dålig spelare i superettan. Dock jävligt ömtålig upplevde jag, och lite onödigt boll kär. Kan nog vara vad Örebro behöver för deras defensiva mittfältare i år har varit sämst i serien. Största anledningen till att de var ett såll bakåt.
PeterHansen SimonJohansson Känslan var att han låg ner varenda match och hade karriärhotande-skada-ont. Och sedan höll han bollen för länge. En styrka var ju just att han var väldigt svår att ta bollen från, han skapade sig yta runt den på något sätt.
penseln PeterHansen Jag var väldigt glad när han lämnade.Han stoppade upp varje anfall genom att inte släppa bollen.Jag var övertygad att han inte skulle ta en plats i Mjällby och jag fick rätt.
Slangen Calle01 När Kusu var bra var han dominant. Minns Norrköping borta i cupen exempelvis. Men det var verkligen högt och lågt.
Zingo penseln Jag var övertygad att han inte skulle ta en plats i Mjällby och jag fick rätt. Ja den värvningen var sjukt märklig. Undrar fortfarande vad det var de tänkte använda honom till.
Labila Kabila Zingo Undrar fortfarande vad det var de tänkte använda honom till. Det var väl enbart ett sätt jävlas med oss, det är den enda möjliga förklaringen
sandjohansson Ryltan Ja, men eftersom vår höjd som lag var så knuten till honom var han både bäst och en begränsning. Genom sin spelstil i den positionen så dikterade han ju lagets tempo.
TuffeUffe Kusu fick mer utrymme än han förtjänade i Öster. Noll förvånande att han floppade i Mjällby. Tveksam att han kommer göra underverk i Örebro.
somsolen Kusu är grym i ett lag som vill dra ner på tempot och få en paus från att jaga. Men i Öster märkte man först efter att han lämnade att tempot i passningarna gick upp och vi fick mer nytta av ABW t ex.
DeppigPojk Konstigt hur folk försöker smutskasta Kusus period i öster, uppenbarligen var han en av de bästa vi hade i laget, sen att KHJ var riktigt bra han med när han kom tbx ändrar ingenting på hur bra Kusu var för oss.
Old Chap DeppigPojk Minns att Kusu alldeles för ofta blev nersparkad med skadeperioder på det. Kontraktet med Mjällby gäller till och med 2028.
lagoh DeppigPojk Kusu var bra individuellt, men alldeles för omständig, ville synas för mycket. Det blev ett enormt lyft spelmässigt för både Seger och ABW när Kusu ersattes med KHJ då passningarna kom betydligt snabbare. Sen saknar jag inte Kusu’s gestikulerande och klagande på medspelare.
Tompa Hammarby får skjuta upp sin premiärträning. Tänk om de hade haft våra faciliteter….. https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/hammarbys-besked-tvingas-stalla-in-premiartraningen/
outdoor_miner Tompa Pinsamt, de spelar ju normalt i en sketstor innebandyhall så varför inte pynta för att träna där en gång iaf?