antzzo oddevold gör 4-3 av sandberg på straff. i samma sekvens som han gör mål så firar han mot brages fans och blir utvisad, hade gult kort sen innan.
PeterHansen antzzo Då slipper vi se honom fira mot oss i helgen. 🙂 Tungt för Brage efter den upphämtningen. Landskrona noll poäng efter två omgångar. Öster ligger dock som bäst på negativt kval efter två omgångar.
Labila Kabila antzzo Jönköpings kan få en andra chans på den matchen, eller tilldelas segern, då Utsikten gjorde sex byten varav ett "hjärnskakningsbyte". Men såna byte är tydligen bara tillåtet i Allsvenskan, Superettan och Damallsvenskan "Vad för konsekvenser det extra bytet kan få är enligt Leonard Heiman inte helt klart. – Det finns förutsättningar för omspel i vissa scenarion, men det beror på den enskilda situationen. Det finns lite olika alternativ." https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/bO8qRA/extra-byte-kan-kosta-utsikten-efter-seger-mot-j-sodra
PeterHansen Otroligt sjuk statistik (snodd från någon tidningsartikel jag såg en skärmdump från, inte min spaning även om man vet hur mycket sämre Degen är hemma än på bortaplan): Sedan Degerfors kom tillbaka till Allsvenskan har de gjort 7 mål på Stora Valla och 8 mål på Örjans Vall.
Oldtimern Var har Sandviken fått tag i Wagner gjort två mål redan i dag o var nära tredje nu , så de finns målgörare
Oldtimern Såg att Gais målis mot mff gjorde just det som vi pratat om inte göra passa snålt til försvarare nu slog han bollen til mff kille som gjorde mål,,när ska man slut hålla på med detta vansinne, o rulla boll i uppspelen på spelare som är hår5 pressade,
PeterHansen Labila Kabila Någon gång ska vara den första: jag har aldrig tidigare försvarat Utsikten. Domaren måste väl ändå ha ett visst ansvar här? Om han gjort fel: stäng av honom.
Pelle PeterHansen Charmigt av J-södra om de väljer att anmäla. Sista bytet sker alltså i 96e minuten..
PeterHansen PeterHansen Utsikten får behålla segern. Bra. https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/ettan-sodra/beskedet-utsikten-far-behalla-segern
PeterHansen Pelle Charmigt är nog aldrig något jag förknippat med hur JSödra beter sig gällande sportslighet. Ska sällan glömma när Zeidan åkte i Stefans tröja fötti meter utan någon åtgärd från domaren och när JSödra sedan vänt till 4-1 med Haliti som sista målskytt och de firade som de vunnit SM (Jesper Svensson extra obehaglig/obegriplig i sitt firande där när han står och låtsassparkar på sina lagkamrater). Än idag kan man ju njuta av var de är nu enbart för hur de betedde sig i den matchen.