PeterHansen xonitex Av 8 straffmål hittills i årets Allsvenskan har Bjerkebo satt hälften. Åtminstone 2 av dessa är soft/halvsoft. Bra lag har tur.
DaKlonker Ingen bra start hursomhelst för brofästet rent poängmässigt. Tappa 2-0 överläge till 3-2 förlust på övertid boostar nog inte laget direkt.
El_barto DaKlonker Tappa 2-0 överläge till 3-2 förlust på övertid boostar nog inte laget direkt. Låt oss hoppas!
Berra Känns som alla lag vi hittills mött nog ändå kan vara övre halvan av serien lag. Inklusive våra 2 kommande matcher.
Oldtimern Östersund är överraskande bra , trodde de skulle bli bottenlag , men både mot Öster o nu mot Värnamo spelar de väldigt bra ,
PeterHansen Står det här sig och Brage inte vinner i Helsingborg (som hittills har full pott hemma) så har Öster chans att ta över serieledningen imorgon, åtminstone tillfälligt. Perfekt läge för att choka alltså. 😉😉
Petter Bengtsson Värnamo ser verkligen inte ut som ett topplag. De hade någon chans i början, men nu dominerar ÖFK helt. 2-0 speglar matchbilden väl. Åtminstone just nu är känslan att de snart gör fler mål. Hade inte väntat mig detta.
Berra Om man såg presskonferensen efter Öster-Östersund tyckte jag man fick en bra bild av Östersunds tränare. Kändes väldigt vettig. Inget gnäll om det röda kortet utan saklig. Känns som en klurig taktiker. Utan att veta något annat om honom så kan ha helt fel.
Petter Bengtsson Berra Ungefär så ja. Jag noterar också att de har ett spelsätt som passar riktigt bra på konstgräs. De rullar ut Värnamo.
Redarmy88 För varje match de andra lagen möter Östers motstånd inser man mer och mer att vi fått en rejäl utdelning hittills. Hoppas på rejäl lossning imorgon.