Nu när jag ser hur det går för Örebro med Järdler i spetsen så kan man hoppas att de sneglar på hur de gick för oss när han var här. Dom sparkade Järdler väldigt sent, nästan alldeles för sent i princip i sista minuten och man höll knappt på att tillslut att reda ut att säkra en kvalplats och sedan säkra ett nytt kontrakt, man kan ju bara hoppas att de inte agerar för sent utan agerar i tid ifall resultaten skulle fortsätta att utebli så att de inte åker ner i Division 1 för det är inte kul kan vi nog alla här intyga.
Jag kollade på någon intervju nyligen efter senaste förlusten för ÖSK med Järdler och han sa samma gamla klyschor och rena rama bortförklaringar för att inte ta sitt ansvar som tränare nu i ÖSK som han gjorde under sin tid i Öster, "Vi har inte marginalerna med oss idag" osv osv. Så tröttsam tränare. Han är fan inte en bra tränare har jag kommit fram till, överskattad så in i bara helvete. Jag såg (och många andra) DIREKT i början på säsongen 2019 under de första matcherna den säsongen hur dåliga Öster var på plan på allting, dåligt tränade, dåliga spelare och dålig spelsätt och vips så halkade de snabbt ner till att vara typ död-sist i tabellen och jag sa att DE MÅSTE sparka han för få till en förändring men ändå så satt det ändå folk här inne och försvarade han till bara fan till han fick sparken tillslut.
Det höll fan på att kosta Östers framtid fullständigt, tänk vad en till degradering till Division 1 hade gjort med klubben och vad för långtgående konsekvenser det hade haft än idag? Känns som att den hade fullständigt kollapsat totalt och blivit ett cementerat bottenklubb i Division 1 och inte haft någon framtid alls i elitfotbollen som Åtvidaberg eller Oddevold idag. Bara lite utav mina egna åsikter och reflektioner, invänd gärna om ni inte håller med.