Villenyblom Jag tror nog att Bois också siktar mot Allsvenskan, måhända har de inte samma uttalade målsättning att gå upp i Allsvenskan i år. Jag vet inget om korrelationen mellan att utveckla spelare och sportsliga resultat, men det kan inte vara av ondo att ta fram unga och duktiga talanger. Jag tror att det är svårt att köpa ihop ett lag som tar de två första platserna i Superettan. Däremot inte sagt att det är omöjligt. När jag tittar tillbaka på de senaste åren så har föreningar blivit framgångsrika (att etablera sig i Allsvenskan) genom andra strategier än att köpa etablerade spelare. Jag har inte läst att Bois har som strategi att bygga kassa för att sedan satsa mot Allsvenskan med etablerade spelare. Däremot satsade de stort mot högsta serien 2011, med bl a nyförvärvet Marcus Lantz i truppen, med platt fall som följd. Till sist lite om Östers ekonomi. Jag tror inte att Öster har så fantastisk ekonomi, som vi supportrar hoppas. Det är lätt att sväva iväg där. Ca 800 000 kr i plusresultat förra året. Både oväntade spelarförsäljningar och ett icke budgeterat kval skvallrar om att minusresultatet inte var långt borta.