Manne Arnhem ligger faktiskt i Gelderland. 🤓
Uppenbarligen inte lätt, det här med mittback. Sirius lär snarare vara fortsatt konkurrent på mittbacksmarknaden än ha någon över till oss (bortsett från evt. Murbeck som evt. är fotbollsinvalid). Peking lär väl vara på jakt efter en ersättare till Gunnarsson. Om VSK också är ute efter mb så lär vi ligga efter även där. Spelare som kan tänkas röra på sig och samtidigt vore klara förstärkningar för oss (t.ex Colley, Moros, Henriksson) lär ha flera bättre alternativ än oss, även om det är viktigt för dem att stanna i/flytta till Sverige.
Jag skrev innan uppehållet att jag förväntade mig minst en ny mb redo till höstsäsongen drar igång. Hoppades på två nya startspelare, tyckte det var uppenbart att det är vår svaga punkt. 6 matcher in på hösten står vi på -1 mittback och jag undrar verkligen hur Vito ser på vår mb-situation.
Jag skulle säga att vi har bättre reserver på de flesta positioner än förstaval på mittbacken. Nästan 3 veckor sen det blev officiellt att Stenberg lämnar, man skulle önska att hans ersättare redan började bli varm i sina Österkläder. Och att det här vänta-ut-och-se-vad-som-blir-över-kl.21-deadline day hade gällt fjärde mb-platsen i truppen.