WittonAlbion En riktigt vass värvning detta, både Sigurgeirsson och Ljung kan leverera på allsvensk nivå när det är dags för det. Underbart att dessutom, förmodligen helt oavsiktligt, presentera nyheten på J Södras 100-års dag 😄 Nu ska vi bara lyfta in en målvakt, en back (kanske två) och en forward av samma klass (och samtidigt skeppa/låna ut JW) så har vi en trupp redo för en topp-två placering i nådens år 2023 🙂👍
Slangen WittonAlbion JW förlängde vi i två år med för typ en månad sedan. Han kommer naturligtvis inte lämna under vintern.
Valance "Vad gäller mittbacken John Stenberg är han, enligt uppgifter till Smålandsposten, på väg att fortsätta sin karriär i den amerikanska andraligan United Soccer League." https://www.smp.se/sport/dan-magnusson-detta-skulle-oster-kunna-avsloja-pa-dagens-presskonferens-5c5b12f6/
Hasse-Hattrick Undrar just hur man tänkt kring relationen till Bönköping. Rätt så provokativt att släppa den här nyheten på deras 100 årsdag. Ljung lär ju bli hatad. Undrar om det ligger ngn osämja bakom. Det har ju varit rätt så kaotiskt i Södra på sistone. Men jag gillar det. En kommentar om Jsödras plats i näringskedjan vore skoj nu.
Slangen Hasse-Hattrick Tror inte datumet är satt med någon som helst baktanke. Vem har koll på när J Södra eller någon annan klubb fyller år?
Zingo Hasse-Hattrick Rätt så provokativt att släppa den här nyheten på deras 100 årsdag Är det så provokativt egentligen? Helt ärligt, om nån Österspelare hade gjort nåt liknande på vår 100 årsdag (20 april 2030) och vi visste om att personen var på väg bort så hade jag absolut blivit besviken på spelaren men knappast på den förening som publicerade nyheten. Skrev han under typ igår så är det ju bara en tidsfråga innan det läckt ut ändå. Och säg att pressisen varit imorgon så... vad hade det gjort för skillnad?
Villenyblom Hasse-Hattrick Jsödra har ingen tränare och Ljung har vart petad till förmån att Barny själv skulle spela. Jsödra har aldrig varit med i bilden ens
Zingo Mycket bra pressis måste jag säga. Ljung ger ett bra intryck. Rak och ärlig med vad han vill och med realistisk målsättning. Gedigen värvning! Och ungdomarna blir man ju bara glad över! Tre olika spelartyper och personligheter, alla precis lika intressanta. Nu längtar man ju till Hybrishallen...
EF-JKPG Zingo För oss som bor här uppe är de ju magiskt att få skicka grattis hälsning till kollegorna med en bild på vito och Ljung bredvid varandra ❤️
Slangen Barney kommenterar: https://www.jonkopingssodra.se/nyheter/daniel-ljung-laemnar-joenkoepings-soedra-if/
EF-JKPG Slangen Roligt att han pratar ekonomi och Ljung om den allsvenska målsättningen- olika verklighetsuppfattningar… svårt att tro att öster betalar avsevärt mkt mer än södra
Zingo Slangen Hahahaha, jösses. Detta är ju ett helt absurt citat: "Vi är givetvis väldigt besvikna, men tyvärr så kan vi inte konkurrera ekonomiskt med vissa klubbar utan att äventyra ekonomin." Jag tror att just det citatet från Barny säger egentligen allt kring varför Ljung väljer att lämna J Södra i det här läget.
Zingo EF-JKPG Det förstår jag såklart. Men kan inte köpa kritiken mot Öster att man presenterar sin nya värvning på J Södras födelsedag.
Oldtimern Lite antiklimax måste jag säga, detta visst vi innan, vi måste ha en striker, börjar tvivla på att man klarar detta,hårt på marknaden,, dagens värvning, är väl inget som direkt höjer östers slagkraft, han var ju o med petad i jsödra läste jag här,,
Villenyblom Oldtimern Förstår att det är frustrerande när inte Karl-Johan Johnsson, Isak Pettersson eller Ronaldo står på podiumet med dina förväntningar. Läs Södras svenskafans så får du lite annat perspektiv
EF-JKPG Tänk dig sm guld för öster - oldtimern hade klagat på att vi inte spelade tillräckligt bra för CL och att JW inte håller måttet då han bara gjorde 19mål - lilldamma gjorde ju många mer