Greens_axel Håller med. Är jag ändå nöjd med nyförvärven hittills, även om de kanske inte smäller superhögt på pappret och får alla fotbollsjournalister att gå i spinn.
Kanske är nyförvärven mer inriktade på att höja vår lägstanivå och inte vår högstanivå? Jag har varit en av dem som varit glad och stolt över att vi de senaste haft en fin och ganska kravlös stämning i truppen. Men kanske, kanske har det varit lite för... bekvämt? Nu börjar deadlinen för projekt Öster att närma sig och det är dags för projektet att leverera.
Men det är lurigt. Vi behöver alla spelartyper för att bygga ett lag som håller länge i framtiden. Ett lag främst bestående av stora vinnarskallar kommer alltid att må bra så länge resultaten går åt rätt håll, men kan leda till att truppen delas upp i krigande smågrupper som drar åt olika håll när de går åt fel håll. Balans, balans, balans.
Med det sagt, jag tittar på truppen som den är just nu och allt jag behöver nu för att bli utomordentligt lugn är en kompetent högerback.