Platini Nummer 10 Elmar Abraham tar alla fasta situationer och alla inkast, verkar sköta allt i Skövde. Det är lite som Pe-Ge Minibuss, trots flera anställda gör Pe-Ge det mesta.
Ruuben Tror HBK tar 3 poäng mot AFC, så de kommer klara sig. Ska vi ha chans på direktplats så är det BP:s plats vi kämpar om, och då krävs en Brage-seger ikväll. Så är de motiverade och vinner mot BP nästa match, sen kryssar BP mot TFF och ÖIS. Vi vinner de 3 sista, vips så är vi i Allsvenskan.
Hansen Trelle passeras på målskillnad av både Skövde och Brage. Sålde de sin allsvenska plats när de köpte Den Bedrövlige Dansken? Svagt att han gjort SÅ få mål att Trelles målskillnad är så svag. 8nte något att 8mponeras av! För övrigt lite vackert på något sätt att vi har 5 poäng både till plats 2 och plats 4 med 9 poäng kvar att spela om. Kvalplatsen är väl helt spikat om differenserna är desamma efter nästa omgång.
Platini 0-0, en riktig skitmatch, känns som de mest bortslösade 90 minuterna i mitt liv. Då har jag ändå suttit i bilkö i Rumänien och sett Carlos Santana på Nya Ullevi. Skövde - Öster var spelmässigt minst lika trist, men Öster är ju alltid Öster.
Sigge Platini åkt buss hem från Kalmar efter förlust gränsar till tristessen och slöseriet med dessa 90 minuter.
Hansen Sigge Tacka vet jag Svahn när vi fick veta att Brage-Öster var inställd och vi fick åka hem utan match: -Härligt, vi kommer hem två timmar tidigare!
jon Oavsett diskussion om Brages, Skövdes och Trelleborgs motivation kändes krysset idag ganska fint.
Platini Domaren var i alla fall i högform. Sju gula kort och båda målvakterna varnade. En ny variant på matchfixning?
Slangen Man kan ju åtminstone inte klaga på att vi inte fått övriga resultat med oss de senaste omgångarna.
jon Lindstig vinner öster på lördag är det två nervösa hemmalag på tisdag, oavsett hur motiverade motståndarna är
Manne Jockeluring nja, om man vill så kan man läsa det som ”Öster har bara tur med resultaten och förtjänar inte detta utan borde genast lägga ner sin verksamhet och dessutom sålde vi den allsvenska platsen till TFF.”
Bissan Tack vare omgångens resultat kan sista omgången vara betydelselös endast om vi redan dessförinnan har säkrat kvalplatsen samtidigt som vi inte lyckats haka på topp-duon. Skönt att veta att vi inte kan vara avsågade inför sista omgången i alla fall.