Trist med ARPÖ, tycker (efter en trevande inledning) att Dan och Elgen har gjort det strålande!
Men det kanske kommer något gott ur detta också? Kan säkert bli kanon! Heja Elgen
Trist med ARPÖ, tycker (efter en trevande inledning) att Dan och Elgen har gjort det strålande!
Men det kanske kommer något gott ur detta också? Kan säkert bli kanon! Heja Elgen
Synd att inte SMP förstår värdet av ARPÖ. Dan och Elgen har varit en dynamisk duo i hög bloggklass.
Det märktes inte minst när Dan var ledig i somras och han ersattes av spolingar från sportredaktionen. Det var plågsamt att lyssna på. Satt bara och hummade och höll med Elgen.
Men det är kanske den typen av "föryngring" som Smålandskompostens ledning vill ha.
Detta var väldigt tråkiga nyheter.
EF gör en skrivelse som påtryckning?
Sköts väl snart av AI alltihopa. Lokala sportreferat skrivs ju redan av AI. Totalt själlöst!
Sigge EF gör en skrivelse som påtryckning?
Swishkampanj för att rädda gubbkepsen?
Instämmer i lovprisandet av ARPÖ. Synd att de inte lät Dan fortsätta med podden, de hade verkligen hittat ett bra koncept och han och Elgen kompletterade varandra så bra. Nåväl, med detta sagt får vi väl ge det nya formatet en chans innan vi avfärdar det helt.
Nu när Dan kommit ut som Öster-supporter är de kanske svårt att ha en oberoende pod kan man anta.
För min del så har jag alltid gillat ARPÖ, men är inte intresserad av vad som kommer efter firma Dan/Elg.
Samtidigt så skulle jag lyssna i timmar på en fyraårig japan bara de handlade om Öster, ribban är låg och suget är högt.
Ser gärna att Östers IF lämnar plattformen X helt. Den har spelat ut sin roll. Finns alternativ nu som växer som man borde satsa på.
Bluesky till exempel.
snark
Diskussionen om att vara och/eller inte vara på vissa sociala medier borde inte vara särskilt dramatisk egentligen, den går att hålla utan att det blir politik av det,
Såväl X (f d Twitter) som Metas plattformar (Facebook/Instagram) kommer tack vare beslut tagna av respektive bolags ledning att utmanas rejält under de kommande åren, och alldeles oavsett vilka plattformar som "vinner" det kriget i slutändan så missgynnar det inte Öster att även söka sig till de alternativ som utmanar dem t ex Fediverse (Mastodon, Pixelfed m m) och Bluesky.
Det tog evigheter för Öster att komma till Twitter back in the day och det tar alltid tid att bygga upp en användarbas. Så jag råder starkt att Öster och även East Front att hålla en pragmatisk men smart ton och se till att försöka sprida budskapet så brett som det rent förvaltningsmässigt bara går.
Lös en Bluesky också. Tar nog inte många extra minuter att lägga ut där också.
Men att ta bort Östers twitter och nästan 6k följare i nuläget, för att istället lägga ut saker för typ 6 personer på Bluesky.
Jisses!
Abw med i dagens poddavsnitt av fotbollsmorgon
Ols För mig blir det ett politiskt ställningstagande först om man meddelar att man lämnar/ansluter till ett socialt medie och anger något politiskt som skäl till det. Det kan också vara andra orsaker som ligger bakom såna beslut. Det finns mängder av företag/föreningar som lämnar (insert platform here) av skäl som handlar om mängden hatkommentarer, chatbottar, brist på moderation eller bara att de som främst deltar på den plattformen inte är företagets/föreningens målgrupp. Helt enkelt att inte är värt jobbet att finnas där. Likaså att man tänker att nya snabbväxande sociala medier är intressanta att finnas tidigt på för att börja bygga följarskaror där också ifall de skulle bli det nya svarta i framtiden.
Den här tanken om att det bara finns ett antal definierade sociala medier, att den listan liksom är konstant och att det bara är politiska skäl som kan få någon att lämna dem är precis vad de som ligger bakom de plattformarna vill att vi ska tänka. Oligarki/monopoltänkande enligt mig.
Tycker också det är tråkigt att han slutar. Finns ju ingen journalist som kan mäta sig med Dan Magnussons historikbank gällande Öster. All denna kunskap är ju synd att gå förlorad för oss lyssnare.
Argumentet att föryngra podden håller jag inte med om, Elgen finns ju redan, 30 bast gammal, behöver ingen yngre.
Det är ju komplementet som gör podden så bra, man får höra alla sidor på myntet med dem båda.
Är det Wibbe som kommer ersätta tro?
Det får inte bli för amatörmässigt. Man måste behärska språket för att det ska bli trovärdigt. Jag kommer sakna Dans verkshöjd och språkhantering. Sedan har jag uppskattat Elgens ungdomliga perspektiv såklart men det får inte bli för ungdomligt och på uppstuds.