sandjohansson Jag gillar inte heller corporate bullshit, men det är är för mig något annat. På ytan kan man tycka "vad spelar det för roll, det är fotboll", men fotboll speglar ju livet i övrigt på det sättet att mycket handlar om känslor, och utan det så blir det ganska torftigt. Det betyder något för de allra flesta när man har ett fint tifo och när man hör "Stjärnorna i Öster" eller "Då stiger solen åter över Staglaberg", trots att det rent cyniskt "bara är musik" och kan tyckas vara ploj. Och betyder det något för oss i publiken så kommer det sippra ner och betyda något för spelarna också, oavsett var de kommer från. Nu kommer ju inte alla våra spelare från Kronoberg, men jag tror vi behöver jobba mer med identitet än vad vi gjort tidigare i föreningen. Historiken har alltid varit viktig, men just kulturdelen är något annat. Det är viktigt att det finns en berättelse som vi kan berätta när vi rekryterar i Afrika eller kring vilka tavlor som sätts upp i Spiris korridorer för att dagligen påminna spelarna om var de är och för vilka de spelar. Annars blir det Brommapojkarna-aktigt över det hela, och vi borde utnyttja att vi har något betydligt större här.
Ola har ju betydligt mer tänk än bara det här så klart, det hör ju alla som lyssnar, men det är intressant att stanna upp och prata om det här - även om vi så klart inte ska tappa bort oss i den här typen av snack inför det rent konkreta att "vi ska tillbaka". Man kan ha flera tankar i huvudet samtidigt.