Först och främst är det bra att folk bryr sig tycker jag. Som Carl-Gunnar Rönn, som kanske känner att folk nu har glömt vad han (inte) åstadkom som ordförande för Östers IF och kan uttrycka sig fritt. Och diverse skribenter här (ingen nämnd, ingen glömd) som älskar att plocka saker ur sitt sammanhang för maximal negativ effekt.
Tyvärr lider även ARPÖ av samma sjuka i sina sämsta stunder. Redan efter en vinst är allt positivt, efter några vinster är det helt ohejdat positivt. Och samma när vi är inne i en dålig trend, fast tvärtom. Jag vill inte lasta Elgen och de andra för det, det är så lyssnare/läsare vill ha det. Man vill sväva på moln eller börja gräva graven, allt mitt emellan är beige. Eller grått. Och det lyssnar folk inte på.
Jag tycker inte det är konstigt att Max inte åker med spelarbussen i Skånematcherna, och jag tror inte det finns en enda spelare i Östers IF som tycker att det är konstigt heller. Det hade ju varit någon form av annat vansinne att tvinga med honom till Växjö för att sedan åka tillbaka igen.
Det är klart vi alla är oroliga. Vi har sett vår kära förening totalfloppa i Superettan året efter Allsvenskan några gånger förut. Men vi behöver ju inte överdriva den oron. Låt oss stötta killarna idag och påminna dem om att de inte är ensamma därute.