Tack Öster för ett mycket trevligt välkomnande till Pinatar Arena i eftermiddag!!!
Vilket fint bemötande vi fick efter att ha kört 1,5 timmar till Pinatar! En fin liten stad i sydöstra Spanien, med saltsjöar och många flamingos vid kanten av Mar Menor. Vito hälsade välkommen och sen fortsatte det på samma tema. Särskilt uppskattade vi Tobbe Arvidssons initiativ när vi fick en välkomstapplåd från hela truppen!! Värmde mitt och hustruns Österhjärtan extra. Öster forever!!
Jag ska inte avslöja några hemligheter från träningen. Men det var oerhört intensivt. Imponerande tryck hela tiden. Mycket spel mot två mål på små ytor. Alla gav allt. Tufa är en tydlig och krävande tränare. Gott att se.
Tre målvakter på plats. Mål-Kalle från Hässleholm är med, men fick en liten handskada som förhoppningsvis inte är allvarlig. Mycket positivt att se Stulic i bra trim och spelsugen efter sin skada. På tal om målvakt, Perkovic kommer inte att släppa många mål. Har en fin förmåga att täcka hela buren. Många av utespelarna imponerade, men jag vill inte nämna någon speciell. Jo förresten; Rodic är mycket bra på att pusha andra och skapa bra stämning.
Tack Öster; Frisk, Tufa, Arvidsson och hela truppen för en fin eftermiddag!!!