@Villenyblom sa:
@Plantagenparkeringen sa:
@Slangen sa:
@CrobyJr sa:
Startelvan till en premiär är just nu är den vi kör idag. Men med tre byten. Pavic in istället för Silverholt. Isak M istället för Rodic och Engqvist istället för Kusu.
Annars riktigt nöjd över lagmaskinen Öster. Inhopparna gör riktigt bra insatser vilket får mig att tro på att både träning och direktiv är tydliga från Tufa. Skövde har gjort en ganska stabil försäsong mot bra lag. Ofta hållt nollan eller bara släppt in ett.
Pavic istället för silverholt?????? Jisses……..
Inte lätt när man varit i ett lag länge och spelat på många positioner. Men jag ser att Pavic är ett bättre alternativ mot sämre lag, eller lågt stående. Han har bättre rörelse och rör sig mer oberäkneligt (positivt) i offensiven. Silverholts defensiva egenskaper är bättre än P, men han har oftast bara rörelse utmed kanten.
Problemet med Pavic är ju att han är så ojämn. Han kommer in från bänken och är lysande i någon match och känns som en given startspelare. Sedan startar han och är medioker i nästa match.
Tidigare säsonger har de tendenserna varit tydligare. Men i år tycker jag han hållt en hög nivå. Och poängspelare är alltid viktiga! En modern ytterback skapar inte alltid poäng genom inlägg från hörnflagga :)
Man blir fortfarande ingen poängspelare för man gör 1+2 mot ett div2 lag och 2+2 säsongen innan dess. Silverholt har kommit topp3 3 år i rad i inläggs% i alla sveriges divisioner inräknat och hade högst xA och antal keypasses i Öster och bland ytterbackar i serien, dock boostat av att han tar fasta men Pavic hörnor ifjol var totalt usla då han knappt kunde slå över första gubben. Ingen diskussion.
Jag tycker också att Silverholt skall vara vår vänsterback, men jag tycker ändå det händer för lite framåt för hans del. Förvånande att statistiken ser så bra ut för hans del.