Mycket att smälta.
Rodics första halvlek är fantastiskt bra. Försvinner dock under stora perioder i andra. Är detta (potentialen alltså) vad vi kan förvänta oss av Rodic till vänster så har jag inga problem med att han lirar där (om det innebär att Isak spelar till höger). Lär bli ännu bättre vad det lider.
Isak är än så länge bättre än en Bonnah till höger och borde gå före (Bonnah gör dock en helt okej superettandebut för Öster). Han är delaktig i det mesta som sker efter bytet och får han fortsätta på rätt sida så har vi en uppsida vi bara sett en bråkdel av hittills.
Jesper kämpar som vanligt föredömligt men det leder liksom inte till något. Det är trots allt lite sklillnad på att ligga på topp i kontringslag i botten av serien och att leda linjen för ett lag med sikte på serieavancemang - jag känner att han är inte riktigt på den nivån vi behöver för att strida om de högsta placeringarna.
Vilket leder oss direkt till han som debuterar i Öster med bravur, Bergmark. Där har vi något som vi inte varit bortskämda med på bra länge - en forward som agerar som en forward i varje steg han tar. Hans 30 minuter idag är ett mål från att kunna beskrivas som makalöst bra. Han är fan överallt i främre linjen och kan han bara få bollen i nät här framöver har vi något som vi absolut inte får nöja oss med 4 månaders lån av.
Jag tror faktiskt också att Kozica i det långa loppet kan visa sig vara en bättre offensiv spelare än Rochester.
Jag nöjer mig med det. De sex i bakre leden är som de brukar, trots vissa besvär, ett bra försvar (vi vet trots allt inte hur bra eller mindre bra Bois är - Pärsson är klass).
Kvällens kontrast: Stort plus till Jesper för att spela i kortärmat (byter Rodic i paus?) och stort minus till Nickelholtz för handskarna.