@Bissan sa:
@Vikash sa:
Tycker det fanns så mycket lovande i går och det mest lovande är egentligen att det så tydligt syns att det finns mer att ta ut. Så jävla skön start.
Måste dock, mest för min egen skull, ta ner hybrisen lite. De kommande tre fyra matcherna kommer visa vad gårdagen faktiskt var värd. Jag minns premiären 2014 där Öster under Björknesjö fullkomligt körde över Ängelholm på Olympia och det såg ut som om det var närmare till Milano än till Tvååker. Sen gick det som det gick.
Bra resultat i de närmsta matcherna nu, säg 8-9 poäng på de fyra kommande, så är jag helt säker på att vi kommer vara med i detta hela året. Häng i nu!
4-1 segern mot Ängelholm 2014 är det enda jag kunnat tänka på sedan segern igår. Men tänkte att jag håller det för mig själv och sen tar du upp det här och sprider mörkret... =)
Haha ja, det var faktiskt dystert av mig. Men behövde bara få det sagt för att skydda mitt eget mående om tappar 1-0 till 1-2 på övertid nästa helg...
Men kan balansera upp med lite individuellt beröm till spelare jag varit skeptisk till!
Har varit besviken på Isak ett längre tag. Debuten mot J Södra var fin och lovande sen har det ärligt talat inte hänt mycket alls enlig mig, och jag tycker det var korrekt att han bänkades under sluttampen. Försäsongen har väl också varit meh, men så kom han i går och var tungan på vågen och allt man vill ha! Duckar ett rött kort, gör ett mål, en assist och egentligen en assist till för Rodic ska sätta sitt stora läge. Fortsätt så!
Lite samma sak med Kozica för min del. Inte såld på värvningen, sett trött ut på försäsongen. Visst, spelat mycket på suboptimal position men även när han spelade tia har jag tyckt att det sett lojt ut. Rochester startar i går och gjorde det i mitt tycke bra (också utöver att han petade in en), sen kommer Kozica in och det i ett lite halvlurigt läge. Och bara levererar! Rörlig, farlig, delaktig i båda riktningar. Kommer till fint läge i ett av matchens finaste anfall när Rodic förlänger Silverholts (?) inspel snett-inåt-bakåt men då är avslutet i tamaste laget. Motsvarande läge efter Isaks inspel och då är det distinkt!
Och med det sagt tycker jag egentligen alla sju som spelade mer än två minuter i den offensiva fyran förtjänar plus. Kozica, Isak och ABW gjorde superinhopp men Rochester, Bonnah och JW, samt konstanten Rodic, hade verkligen gjort jobbet med att mjuka upp Bois ordentligt innan det.
När Rodic var bäst i första halvlek (och bra även i andra), när Bonnah såg så farlig ut som han gjorde, när Rochester var lite långsam med boll ibland men samtidigt gjorde mål och mycket väl kunde ha legat bakom två mål (Den längre bollen till Tatu i andra! Kombinationen med Bonnah på ingen yta alls i straffområdet i första!), när JW lägger ner så mycket jobb och enligt mig faktiskt hade finare intentioner i kombinationsspelet i går än vanligt om än den sista spetsen fortsatt saknas, när Isak och Kozica kommer in och levererar som de gör, när ABW kom in och såg ut som Alexander Isak just nu (så jävla lätt och flytande i allt förutom själva målskyttet)... Då lovar det riktigt gott för offensiven framöver!
För övrigt spelade Mame Mor Ndiaye för lite för att betygsättas :(
Edit: Glömde den kanske största kollektiva skillnaden i offensiven: hur det uppenbart är andra direktiv i år gällande hur ofta och hårt laget ska gå. När Öster väl tryckte med allt i går, vilket skedde klart oftare än i fjol, då var det fan ordentligt. Inte sällan med fyra-fem spelare in i straffområdet och också högre med sittande tvåan. Det var glädjande att se i sig, liksom att det höll så pass utan att det genererade fler omställningar för Landskrona än vad som faktiskt var fallet.