Roade mig med att börja ta ut en trupp i Allsvenskan Fantasy med spelare som spelat någon form av match(er) med Östers IF någon gång i livet. Som väl var har han den där från Araby lagt av (”Vem då?” kommer någon fyndigt utropa) så honom slapp jag ta ut och - för att fortsätta kartlägga vilka som inte går att ta ut jämfört med i höstas - målisen Tobias Andersson har lämnat för att bli utespelare och Malkolm Nilsson åkte ju ur och Mattias Nilsson går inte att ta ut likt ifjol för att han är heltidsutlånad till Öster och Manasse Kusu går som väl är ej heller att ta ut längre. (Medräknat är då alltså pojklagsmatcher/ungdomsmatcher, träningsmatcher eller futsalmatcher för Öster.)
**Startelvan** (4-5-1)
Jeffrey Gal, Degerfors
Herman Johansson, Mjällby
Joakim Lindner, Varberg
Oskar Sverrisson, Varberg
Simon Strand, Elfsborg (förlåt för provokationen)
Amel Mujanic, Malmö
Darijan Bojanic, Hammarby
Jonathan Levi, Norrköping
Johnbosco Samuel Kalu, Värnamo
Flamur Dzelili, Varberg
Lucas Lima, Norrköping
**Bänken**
Nils Arvidsson, Helsingborg (enbart tränat med Öster i pojkåren men möjligen någon match då)
Kalle Björklund, Hammarby (ej spelat för Öster, bara Öster-DNA)
Marcus Antonsson, Värnamo (ej spelat för Öster, var klar och på väg till Växjö innan Baldvinsson blev skadad)
Taylor Silverholt, Mjällby (ej spelat för Öster, vara lillebror till Oliver)
Hjälp mig gärna om jag missat någon!
(Har koll på Montader Madjed i Varberg, Adhavan Rajamohan i Degerfors och Charlie Vindehall i Värnamo men man får bara ha fem mittfältare samt man får bara ha tre spelare från samma lag. Två som också måste nämnas är Freddy Winsth i Värnamo vars farfar (?) var Roland Winsth som vann guld med Öster och Oliver Stefansson som lånas ut till sin moderklubb från Norrköping och ej heller spelat för Öster men har massor av Öster-DNA eftersom båda hans föräldrar - Stefan Thórdarson och Magnea Gudlagsdottir - spelat allsvenska matcher för Östers IF.)