Kan som exilare säga att det känns som om stämningen blir bättre för varje gång man kommer ner till Växjö o där har vi de yngre att tacka för väldigt mycket.
Det har alltid tjatats om att vi måste fylla på med yngre förmågor och nu när det äntligen verkar blivit ett faktum så måste vi stötta dem i allt de gör.
Vill de bränna så låt dem bränna, kan va effektfullt och är man beredd att ta konsekvenserna så anser jag det helt ok.
Ordvalet av horunge är väl inget jag själv skulle använda mig av men va är egentligen skillnaden på att kalla någon horunge och att kalla han tjockis/fetto, som alltid har hörts på vallen utan att nån säger något negativt om det.
Den så kallade ”tuffare stilen” va tuff för 10år sen, nu är den norm på de flesta svenska läktare så låt den yngre generationen göra sitt så kommer klacken öka i styrka.
Har allt som oftast med min grabb när jag är på fotboll och pratar man bara med sitt barn om hur man pratar om andra lag och människor så förstår de vilket ordval de inte ska använda sig av och vilket som är ok. Det är ju inte så att de inte stöter på dessa ordval i skolan eller på fritiden.
Springer själv inte runt och skriker tjockis till folk i min närhet bara för att jag hört de som va äldre än mig skrika det på läktaren när jag va yngre.
Vad gäller sånger så kan även jag tycka att vi borde använda oss av fler sånger alternativt hålla i sångerna längre tid. Att mala ”vi är East front” i 20min i sträck kan va sanslöst mäktigt om alla klämmer i. Har vi fler ”riktiga” sånger som håller i längre så kommer folk inte behöva använda hatrsånger för att fylla ut tomrummet som annars blir.