Anders Det är faktiskt makalöst hur de kan ligga under även här. Det vilar en förbannelse över Öster. Blir allt mer säker.
Tompa Utsikten har på noll målchanser tagit ledningen med 1-0. Nu var det nära 2-0 på första målchansen. Detta duger inte!
fåtöljsupporter a.k.a. fr Bra lag har flyt och just nu gör de precis det de behöver för att vara bra. Öster spelar på deras styrka, långsamt och defensivt fokuserat.
Anders Sluta nu hoppa över bollen i anfallsspelet. 5-6 försök med den finten, alla har lett till kontringsförsök.
ubie67 Vi får de poäng vi förtjänar, just när är vi helt klart sämre än kiken o de leder rättvist tyvärr. får skylla oss själva då vi ej vågar tillräckligt mkt o helt jävla uddlösa
Anders ubie67 Jag vill nog hävda att det är väldigt mycket tillfälligheter och tur/otur i den här sporten. Jag håller inte med Alexander Axén och hans bullshit att det inte finns tursegrar och otur. Korkat påstående. Finns miljoner exempel på rent flax resp otur som lett till segrar/förluster. Sen är det klart att man måste maximera sannolikheten att ta poäng så mycket som möjligt. Laguttagningar och Östers svårförklarliga spelmodell är inte ett exempel på det senare.
fåtöljsupporter a.k.a. fr Inte alls obegripligt, vi spelar för långsamt och för kontrollerat istället för att släppa på i offensiven.
Tompa Nu tvingas vi spela tokoffensivt. Kanske hade varit att föredra att spela med en något mindre defensiv uppställning från start. Sex defensiva spelare från start på hemmaplan är smått skandalöst tycker jag.
Valance Alltså tappar man så här många matcher och förlorar matcher och inte vinner de matcher man ska bara vinna så kommer man inte gå upp i Allsvenskan och så många mål Öster har släppt in är oroväckande, också att som "topplag" ta sin 4 förlust på bara 11 matcher. Man kan inte förlora matcher om man ska bli ett Allsvenskt lag.