@xonitex sa:
Om han nu tvunget ska spela Sören som tia tycker jag Dzenis går före JW på topp. Han får ändå inget att jobba på då kan du lika gärna köra med en falsk nia eller nåt.
Men jag tycker Dzenis är den spelarn som kan vara lösningen för hela offensiven på sista tredjedelen, nämligen i tia-rollen. Så jag begriper inte riktigt vad man håller på med. Att de inte ens spelat honom där en minut(?). Jag tror även Bonnah skulle kunna passa bra där. Tufa känns väldigt snarlik Velic, han vill ha en trygg balans, kanske därför han vill spela MRS då han är bättre i defensiven? Ska du vrida på offensiven behöver man nog våga lite.
Jag har tänkt lite till på varför uppställningen ser ut som den gör och undrar om det faktum att ”det bara är en lek med siffror” ställer till det mer för oss än lagledningen här. 4-2-3-1 är väl egentligen samma som 4-3-3. Om lagledningen ser på saken mer ur ett 4-3-3 ser startelvan just nu ut så här:
Målis
Backfyran
Höken-Rocken(off)-Kusen
Kozze-JW-Izze
Öster har skrivit in Kozze som forward i truppen på hemsidan. Därmed ska han spela forward, om än ytterforward.
Därför hoppas jag på att få se Engqvist få chansen som ”tia” - alltså i den offensiva mittfältsrollen mellan Höken och Kusen.
Tror alltså de tänker de offensiva spelarna (alla framför backlinjen) indelade i grupperna mittfältare och forward och att det finns tre platser på planen för var och en av dessa grupper.
Det som talar emot är att de tre som står på forward på hemsidan enbart är JW, Kozze och TBT.
Slutsatsen här är väl att man inte kan veta alls hur lagledningen tänker. :)