Men ämnet är intressant! Jag har många omkring mig som gör det enkelt för sig (tycker jag): "Förbjud koranbränningar"! Men hur ska en sådan lag se ut? Då måste vi väl förbjuda bränningar av Bibeln och andra heliga skrifter? Hur ställer vi oss tolv personer i Sandviken (bara hittar på) som försöker Väcka liv i asa-tron? Ska vi hacka sönder deras stentavlor, i l agens namn? På temat att om vi förbjuder Koranbränningar: ska det vara förbjudet att göra en tårta som ser ut som en koran och sedan skära ut en tårtbit ur den? --- Och hur blir det om EF marscherar mot en match, där tre personer bär på bengaler, men att ingen av de tre har biljett till arenan? Vad är det då som får dem dömda till vistelseförbud till en idrottsarena? Varför inte lika gärna Ica Maxi? --- Jag tror det finns mycket här, att vi å ena sidan agerar till stämningens bästa, men att vi på olika intelligenta sätt utmanar lagen - och har rätt. Min enda begränsning (personligen) är att vi aldrig får riskera någons liv eller hälsa.
När det gäller koranbränningar, för övrigt: Det finns övertygande indicier om att såväl ryska, som turkiska och iranska intressen ligger bakom. Ska vi ändra våra lagar om yttrandefrihet genom att huka oss inför djupt odemokratiska intressen, med helt andra syften är "trosfrid"? Fritt översatt: Jag säger inte FUCK the law, jag säger GET TO KNOW IT och utnyttja dess tvetydigheter – men bara så länge vi har moraliskt rätt! --- Jag kan INGENTING om supportern som eldade på lånnngt från arenan, men för mig låter det som en person som förtjänar vårt stöd.