Jag har varit kluven. Väl medveten om det visuella utåt ("syns vi inte finns vi inte") och närheten till spelarna är överlägset på nedre, så är det fortfarande det där att man vill på något sätt se spelet också. På de högsta ställena på nedre är det ändå okej att följa matchen, och detaljer kan man ju nuförtiden alltid pumpa i efterhand via streamingtjänst (alternativt helt glömma bort dem efter en usel match). Så nu lutar jag mer än nånsin tidigare åt att den bästa platsen för klacken är nedre.
Problemet med flytten är att den kom plötsligt. Varken vi eller Öster har haft tid att planera. Det är också därför vi ville skynda långsamt innan och se till att kioskfrågor etc är lösta. Nu blev det som det blev och vi får försöka göra det bästa av det. Men fortsatt i mitt tycke protestera mot att vi tvingades till det.
En stor nackdel i mitt tycke är att övre stå dör totalt. Utan en klack däruppe är det en betongöken och kommunikationen med nedre är obefintlig. Jag håller med @Alex härovan att en "sjungande sitt" är att föredra för de som vill se mer av spelet och ändå vara med klacken. Och isåfall ska det ju vara i en kurva (så sektionerna ser varandra), lämpligtvis den sydvästra nära baren.
På lång sikt kan ju etagen byggas ihop till en enda ljuvlig kortsideläktaare, men där är vi inte än på ett tag.