Äntligen närmar sig matchen vi alla väntat på.
Med en dryg vecka kvar så går biljetterna åt som smör.
Det är en underdrift att säga att detta utan tvekan är en av de absolut viktigaste matcherna att vinna den här säsongen.
Vad krävs då av oss på södra stå ?
Flera saker..
Södra stå kommer vara full till den sista platsen det är till och med så att atmosfären kommer vara nära bristningsgränsen. Nu får vi äntligen visa upp vår fantastiska supporterkultur för hela Växjö. En bra läktarprestation kommer locka väldigt många nyfikna de sista matcherna så det är upp till bevis för samtliga som har en plats på södra stå. För en del kommer inte få möjligheten att se matchen från södra. Har du biljett men inte kan gå skriv på forumet eller sociala medier vi ska vara 1000 på södra!
Viktigt att samtliga kommer i tid vi ger laget en stöttning de sent ska glömma redan på uppvärmningen.
Capoställningen är på plats, vi har en grym capo och mitt förslag är att en till hjälper till denna matchen för att sätta press på de i hörnen på södra, ingen kommer undan. . Är man på södra stå ska man leverera inget annat. Vi kommer få grym hjälp från aktiv sitt dessutom.
Tvekar du på att se årtiondets match?
Jag kan lova en sak vi kommer få uppleva en stämning vi sent kommer glömma antagligen den bästa någonsin för matchen är av den karaktären.
Jag vänder mig även till er övriga östersupportrar runt om i Sverige från Lund i söder till Haparanda o Norr är det någon gång ni ska ta ledigt från jobb och familj så är det nu.
Vi är många som längtat efter möjligheten som vi nu har fått. En toppmatch på visma där åskådarantalet inte verkar ha några gränser.
Se förfan till att vara på plats nu, jag skrev det någon gång tidigare och gör det igen: VI kommer bli skillnaden mellan superettan och Allsvenskan. Nu jävlar sluter vi upp samtliga!!!!
VI SKA TILLBAKA!!!
NU FYLLER VI VISMA!!!!