xonitex
Supporters från många andra klubbar hade nog tagit det lite mer chill om de haft samma poängläge som Öster har nu jämfört med övriga lag i toppen, även om deras lag just hade kommit ner från Allsvenskan.
Problemet här är att vi känner igen mönstret från så många säsonger. Man hänger med i toppen men så är det ett lag för mycket som kommer före. Finns ju bäst exempel på det de senaste åren. Rycket kommer nån gång under sommaren och sedan blir avståndet för långt. Förluster i helt fel matcher ifjol. Liksom i allsvenska bottenstriden 2013 då jag nog aldrig kommer släppa att vi hamnade efter sämre fungerande HBK för att de slog oss med totalt 2-0 i de inbördes mötena. Exempel finns ju även från division 1 2015 då en otrolig Österhöst inte räckte för att vi dubbelförlorat mot ÖIS på sommaren så de stack iväg på kvalplatsen och TFF hade redan kommandot över seriesegern. Det är det bekanta mönstret som är det obehagliga, inte det just nu aktuella poängavståendet till direktuppflyttning respektive kvalplats.
Jag är så van och härdad att jag bara ser det som en bonus om vi slutar topp3 från detta läge. Sedan HOPPAS man ju på topp3 är väl bäst att säga innan man får @TerrorTeddy efter sig. 😉
Men KGB tror jag inte vi ska ta in fler gånger. De som är får plats får hitta sin inre KGB. Rasmus Rydén är ju på plats och ingår i Svensson/Rydén-klanen lika mycket som KGB så han kan dra det kortet också. 🙂