Några spridda tankar kring Kusu-gate:
Beklämmande att Kusu och hans familj behövt utstå hot, hur mycket man än stör sig på hans agerande.
Väldigt naivt av Kusu att ställa upp på bilden utan att fråga vad den skulle användas till. Otroligt korkat av Mjällby som utnyttjat detta och borde fattat att det skulle sätta Kusu i en dålig sits.
Känns inte som att Mjällby sett Kusu spela när de beskriver honom. Passningsfoten är ju knappast hans starka sida.
Känns inte heller som Kusu har sett Mjällby spela när han beskriver dem. Har svårt att förstå klubbvalet. Han borde varit kall och spelat ut kontraktet. Man undrar vad som gjorde att han tog beslutet, Hasse Larsson kanske skickade med ett x-box?
Enligt mig har Kusu i Öster fått en roll som är större än vad som motiveras av hans spelkvalitet. Visst är han bra, men inte alls så bra som motiverar den roll han haft i laget. Tycker att han ofta saktar ner spelet när det är omställningsläge och han tappar mycket boll. Det jag stör mig mest på är dock hans ständiga klagande på medspelare, ska bli skönt att slippa. Lite större ödmjukhet hade inte skadat. Kanske kommer den nu?
Proffsigt agerat av Vito och Foyston.
Det sista Öster behöver nu är Östersupportrar som inte kan hålla stilen. Hela Mjällby - ledning och supportrar - skrattar och gnuggar händerna ju mer upprördhet de kan skapa. Nu sluter vi leden, tar fram storkukslugnet och fortsätter marschen mot Allsvenskan.