Sääf Sr Tänker att "hot" också kan vara en subjektiv upplevelse som inte alltid överensstämmer med lagens tolkning av begreppet "olaga hot". Utifrån reaktionerna efter att Kusu visat upp sig i en Mjällby-tröja ifrågasätter jag inte en sekund att han kan ha upplevt obehagliga moment, det innebär inte nödvändigtvis att de uppnår nivån för vad som juridiskt betecknas som olaga hot.
För egen del ser jag det som ett avslutat kapitel. Sorgligt, han hade behövts i laget både i höst och för att eventuellt etablera oss i allsvenskan nästa år. Han har överlag gjort bra insatser i vår tröja och inte minst hans insats nu senast mot ÖIS tackar jag honom för. Men han valde att göra sitt drag, obegripligt klubbval i mina ögon och ruggigt onödigt att avsluta sin sejour i vår förening på detta vis. Men Vito och Öster har skött det proffsigt och med vad det verkar en god ekonomisk avslutning och med vad jag tror en klart värdig ersättare.
Det blir bra det här. Nästa år möter vi honom i allsvenskan. Efter det mötet hoppas jag att han djupt ångrar sitt klubbval då det visar sig att vi seglar ifrån Mjällby i den allsvenska tabellen.