Oldtimern Det håller jag med om, särskilt från bottenlag, Söderberg , Ljung har ju visat sig vara nitlotter, särskilt Söderberg för långsam för superettan , åtminstone de matcher jag sett.
jon Oldtimern Så dåliga har de väl inte varit? Ungefär som förväntat skulle jag säga men tyvärr inte bättre.
Berra Hansen Om man kollar vår nuvarande trupp är det 4 spelare jag skulle klassa som riktigt bra värvningar (till a-laget då). Abw, Bergkvist, Theo o Kusu. Och dom värvades från olika serier så går inte riktigt o hitta någon modell som funkar där heller…
Hansen Berra Nä helt olika värvningar. ABW kom på ännu ett lån efter att ha lånats ut till Örgryte, Gefle och Falken. Kusu också på lån. Lukas och Theo rätt okända div 1-spelare som visat sig vara riktigt bra.
Kalle Dahl Våra två senaste landslagsspelare Strand och Levi värvades båda från div.1. Så tumregeln kanske lyder: Värvar du från Superettan så blir du ett Superettanlag. Värvar du från div.1 så blir du ett allsvenskt lag. Värvar du från allsvenskan så blir du ett div.1-lag.
VetMest Kalle Dahl Håller med dig i ditt tänk om värvningar så jag lyfter igen Olle Kjellman Olblad division 2 (IFK Hässleholm) som en riktigt bra värvning till Öster för att konkurrera på vänster kanten, ska enligt många vara i princip klar för Oddevold men har hört att han har inte skrivit på än så Vito där har du en bra spelare med otrolig teknik han är snabb och bollsäker och lika bra med båda fötterna 2023 blev han utsedd till Supertvåans bästa mittfältare och Aftonbladet hade han som absolut bästa spelare i alla division 2 serier.
Anders Hansen Kanske är naivt, men jag hoppas på precis det - dvs att Vito/Foyston kan värva spelare som egentligen är för bra för Superettan med hjälp av rykte/kontaktnät. Om det inte går ser jag hellre lovande div 1-spelare med spetsegenskaper, typ extrem snabbhet, än Superetta-killar med halvtrubbig passningsfot som gjort en bra säsong i näst högsta serien. Värva hellre på potential (Gabrielsson) från en lägre serie än någon med hyggligt poängsnitt som inte sticker ut från vår brunkarserie. Mycket möjligt att Seger har något, har sett honom för lite för att bedöma. Mitt intryck av Örebro (Östers två matcher + lite ströminuter från andra matcher när jag var extremt uttråkad och borde gjort något annat) från förra säsongen var 10 träben och en trött Kevin Walker. 🙂
Kalle Dahl VetMest Tack för lektionen. 😚 Jag skrev alltså såhär i maj: Kalle Dahl Kjellman Olblad överlägsen som vanligt, värva.
Hansen VetMest Vad är skillnaden på träning och provspel? Här skrivs både provspelare och provtränar om att deltaga i träning. https://www.smp.se/sport/osters-provspelare-vill-ta-efter-sina-tidigare-lagkamrater-kanner-att-jag-klarar-av-det/
Villenyblom Anders värvar man bara spelare från Superettan blir man ett Superettalag Den klassiska Axén flosklen som får mig att banka skallen i skrivbordet.
TuffeUffe Villenyblom Enda som skiljer Axén från en clown är storleken på skorna och en vattensprutande blomma i kavajslaget.
TuffeUffe sim en åsiktsmaskin utan några större meriter inom fotbollen. Tycker han är tröttsam och alltmer söker drastiska och dramatiska åsikter snarare än eftertänksamma och kunniga analyser. Well, well, helt ok att ha olika uppfattningar. Trevlig kväll tillönskas.