@Zingo sa:
Jag fick lite vibbar av Schenkas gamla "vi vinner hellre med 4-3 än 1-0" i första halvlek, och så slutar matchen 0-0...
Bra fart med tanke på 5:e februari. Snabba omställningar åt båda håll, vakna spelare och snygga lösningar i pressade lägen. Kul att TBT fick chansen direkt, det är den naturliga direktersättaren till Mortensen. Men sen gör JW också ett bra jobb i andra, jag vill fortfarande ha med honom i laget fast han kanske inte passar bäst i det här spelsystemet.
Ser ett lag med en 15-20 individer med många olika egenskaper och en startelva som är absolut fine för kampen för topp 5 i SE. Men det nya är att jag faktiskt känner att vi har mer verktyg i lådan för att vinna fotbollsmatcher än vi haft på rätt länge.
Tycker också att det ser väldigt lovande ut. Även om det är lite tidigt på säsongen och svårt att dra slutsatser av träningsmatcher kan man konstatera att mittfältet håller fortsatt hög klass, både offensivt och defensivt. Backlinjen som helhet är mycket stark (hoppas Silverholt inte är illa skadad!. Varmanen såg ut som en ny spelare. Fina inlägg!)
Mest tillfälligheter att det inte blev 2-0 istället för 0-0.
Med detta sagt så var det märkbart tomt utan Mortensen. Med den här uppställningen funkar inte Kozica längst fram - det behövs en mer naturlig målskytt där. En killer som går rakt på och skjuter utan att dutta.