Apotekaren Old Chap vi betalade väl bara mellanskillnaden sålänge Järdler inte var huvudtränare, därav tog han jobb som hjälptränare i mjällby som vi fick betala
Plantagenparkeringen Sheriffen Verkligen. Håller han nästan högre än islänningen. Kortare tid att acklimatiseras.
Slangen Foyston känns spännande. Ändå ett steg upp jämfört med Tufa. Men ge honom nu för guds skull mer än två år.
Apotekaren https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/officiellt-pal-arne-paco-johansen-ny-huvudtranare-for-bk-hacken/ Officiellt med Paco till Häcken, Då lär det bli Foyston till Öster, kanske med Atta som assisterande?
Plantagenparkeringen OM det stämmer kommer det ge Vito en skjuts i sillyarbetet att få tag i nya spelare.
Ols Vad Häcken skriver om sin nya organisation på tränar sidan. "Han tar med sig sin assisterande tränare från Odd, Håkon Wibe-Lund, som går in i den befintliga tränarstaben."
Slangen Trist för alla som laddat för att såga rekryteringen av Ingelsten. Tur att det passades på att gnällas lite i förväg.
Zingo Ändå intressant att en random förvirrad J Södra supporter med extremt lillebrorskomplex skapat ett rykte om en dragkamp om Ingelsten som vissa i tråden svalt med hull och hår.
Redarmy88 Presenteras Foyston så är det kanske Öster som dragit i spakarna och blåst av den isländska affären samtidigt som det isländska vulkanutbrottet? #kungvito
Valance Spännande att få veta vem som äntligen blir den nya huvudtränaren framöver och att ha han på plats så snart som möjligt. Det har varit ett par nervösa veckor i den eviga väntan.
Calle01 Eftersom Jens i Julbrevet lovade en stark ledaruppsättning har jag rått stora förhoppningar. Definitivt högre än Ingelsten.
Jockeluring Jag har fått för mig Al Jebouri ända sedan han talade ut i en AFC-podd för nån månad sedan. Han sa indirekt att han stod på kö för jobb för toppklubb i Superettan. Då trodde ”alla” TFF. Jebouri sa också att det hängde mycket på olika kedjereaktioner i flyttkarusellen ovanför hans huvud. Och det har ju sannerligen hänt! Plus att Jebouri sedan dess inte ryktats vara på väg någon annanstans, väl? – OM det blir han tänker jag: DOKUMENTERAT bra på att utveckla spelare (kan det ha varit Tufas svaghet?). En möjlig start på en mångårig toppkarriär. Men också: Vad händer om det tjurar i början, med alla kraven på att vi ska gå upp? Står han kvar i stormen eller blåser han bort?
Labila Kabila Om Jebouri var tränare när de mötte oss på Visman, så talade han väldigt väl om Mattis och att kämpar på väl i AFC för att slå sig in i Östers startelva.
Jockeluring Labila Kabila Det var han. Sen drog han när materialet han hade att arbeta med innebar tabellens sista fjärdedel och att han framförde det för styrelsen, varpå svaret blev att han borde ha högre ambitioner än så. Ungefär som när vi sparkade Nanne för att vi bara slutat sexa (typ) i allsvenskan. Jebouri drog, AFC åkte ur. "Jag är HELT säker på – HEEELT säker på att AFC klarat sig kvar om jag fortsatt och fått arbetsro kring en realistisk ambition." (ungefärliga citat).