Efter att ha smält dagen i bilen hem kommer min 10 i topp över fina saker idag från plats 10 till plats 1:
10. Arenan
Stämningen, vädret, draget, intensiteten. Kunde ju knappt ha startat bättre på det sättet denna tävlingssäsong. Skulle varit med en poäng då. 🙂
9. ”Rydströms fru”
När en gammal ramsa dammas av i ny miljö kan det bli väldigt bra. 🙂
8. East Front
Vi är alltid där och alltid med på en sådan här lista.
7. Nanasi
När man ser honom på plats inser man ännu mer hur bra han är. Otrolig teknik. Så en hyllning till en motståndare kan jag bjuda på en dag som denna.
6. Mattis
Han var nästan överallt emellanåt och även mycket bra med fötterna. Så glad man är att han är inne i det nu!
5. Kusu
Synd på tappet innan hörnan till 2-0 men då var ju matchen i princip avgjord. Innan dess: enorm.
4. Bergquist
Vilket fynd. Sånt tillslag med inlägg och skott. Och ligger rätt.
3. Wallinder
Alla sätt man kan rädda bollar på är bra sätt och de sätten använde vår nye keeper. Snabb ner på backen också. 🙂
2. Sektion Södra
Snyggt skött bränning där vakter på plats tycktes samspela på ett bra sätt. Tack!
1. Herdonsson
Två mittbackar skadade? Lugnt. Herdonsson går in och är precis lika bra där som han är som ytterback och mittfältare. Nedslagen brutalt men reser sig och bara kör. Klass rakt igenom och jag börjar sakna superlativ här. Börjar redan bli en av de stora favoriterna bland 2000-talets Österlirare.