ubie67 ÖIS e ju blodröda, lite mörkare o glansigare, våra mkt snyggare om än på gränsen vad man nu kan anse som Öster-rött".
Hansen xonitex Ja inslaget av rött/blått utmed sidorna tillför verkligen något till det vita stället!
TerrorTeddy Snygga överlag. Men kragen är ju obegriplig. Dagisnivå på den designen. 70-tals dansbandsdesign
matjo TerrorTeddy Fick samma association till dansband när jag såg kragen: Österz? Utöver det ser jag tröjor jag gillar, och som fan av integrerad reklam ler jag nöjt åt senaste årens utveckling.
onion TerrorTeddy Japp, låtsas-kragen är kriminellt ful! IV:s logga behöver också möta 2020-talet. Dvs integrera som övriga loggor. I övrigt ser det bra ut!
Labila Kabila Är det bara jag som inte förstår varför Öster kallar det för lejon? En grip med ett Dackearmborst är det väl? Edit: tydligen en del sidor som hävdar lejon...
EF Bromma Labila Kabila jag skulle nog hävda att Smålands vapen har ett lejon...en grip är 50/50 lejon/fågelfä.
EF Bromma Sääf Sr även Kronobergslän har lejonet: "I fält av guld ett på ett grönt treberg stående, upprest, rött lejon med blå beväring, vilket med båda framtassarna håller ett stolpvis ställt rött armborst med svart båge och pil av silver." Go lions! 🦁
NonPhixion Det har varit debatt om lejonloggan innan gällande Lakers logga https://www.smp.se/nyheter/lansstyrelsen-sa-ja-till-lakers-lejon/ Lakers har väl även ett Lejon som maskot på matcherna. Fick lite rysningar när Öster skrev "småländska lejon" inte för att jag ogillar Lakers, men det ligger för nära grannklubben.