Jag tänker så här - om du levererar tillräckligt bra fotboll för att vara topp två när serien vänder så kommer ju favoritskapet till slut trots allt. Media kommer ju åka till Växjö och intervjua folk här, precis som de gjorde med Bosko och Utsikten förra året. De kunde inte hantera det, och tack och fucking lov för det, tänk om vi fått ner BP istället. Men vi kan hantera det. Vi är en annan förening. Vi har andra typer av spelare. Vi har andra intressen som styr oss.
Favorittryck är alltså en parameter som är viktig att hantera, men desto viktigare enligt mig är förmågan att vända efter en dålig prestation och skapa en högre lägstanivå. Just det sista trycktes det ju en del på i upptaktsträffen som ett av Östers största problem förra året och det är kanske ändå det jag också är mest orolig för. Hårdare tag, tydligare ledarskap - jovisst, det är en del. Men går det för långt åt det hållet splittrar man spelartruppen istället.
Jag väljer att se det positivt. VI har förstärkt truppen, otvetydigt. Det enda frågetecknet där är om Ali kan bli en ny JW. Eller en ny JW blir han aldrig, men producera ett liknande antal mål (alternativt se till att andra ökar sin målskörd). Vi har lagkaptener (notera att jag väljer plural här) som ställer rätt krav och har rätt attityd till fotboll. Vi har en tränarstab med en tydligare spelidé.