Zingo
Mattis har många hyllat, men Kricak är enligt mig nyckeln till att Mattis kan spela som han gör. Jag tycker han (Kricak) är bättre i år än förra året p g a mer tydlig, pekar och dirigerar utan att överdriva. Den solklara ledaren i försvaret.
Håller med om att det är Kricak som styr. Samtidigt är det starkt av Mattis att ta det till såg så bra, och det kan inte konstateras nog många gånger att hans utveckling senaste året är remarkabel. Jag tyckte att han lovade väldigt mycket när han först kom fram. Sedan tappade jag dock nästan hoppet om honom, för trots att han alltid har varit uppenbart rejäl i sina aktioner försvann inte det valpiga beslutsfattandet och den ibland lite kalviga klumpigheten så snart som jag trodde. Ett tag såg han nästan ut att gå bakåt. Men nu ser han ut som en helt ny spelare! Så självklar, så stark och med förmågor i själva spelet som jag faktiskt inte trodde att han hade. Plötsligt utstrålar han lugn, helt enkelt.
På en helt annan individuell not: ABW, hur är läget? Han var inte direkt dålig mot ÖSK men verkligen inte i närheten av vad han kan vara. Försäsongen gav goda indikationer men mot Degen var han bara svag med (högst betydelsefullt) undantag för assisten, och Varbergsmatchen var inte heller någon höjdare. Nu ytterligare en ganska blek insats. Om han inte varva upp rätt snart kommer åtminstone min oro börja smyga sig på, med hänsyn till hur viktig och avgörande han har varit tidigare.