Kalle Dahl Hansen Jag kan ju bara tala för mig själv och min egen pollenallergi. Jag tycker att besvären ofta är i princip obefintliga när man är ute och motionerar. När man senare kommer in slår det till, jag gissar att det är samma mekanismer som gör att man blir sjuk när man går på semester.
Hansen Kalle Dahl Så när de har sprungit i första halvlek och kommer in i omklädningsrummet som vi fyllt av björkris så får de en tuff andra halvlek? 🙂
Kalle Dahl Ols Han är tillgänglig enligt smp. Truppläget: Mittbacken Ivan Kricak avstängd. Vladimir Rodic och Adam Bergmark Wiberg har haft skador tidigare under veckan men är redo för spel.
stefanps Bergqvist on fire, your defence is terrifying https://www.smp.se/sport/bergquists-kansliga-vansterfot-fortsatter-leverera-assist-fatt-en-del-offensiv-frihet/
Oldtimern De enda som oroar är väl östers oförmåga när lag parkerar bussen, samt möjligen starke, alltid oroande o byta försvarare. Sen måste vi vinna denna match, dels revansch för nesliga nederlagen förra året, sen om vi vill hänga på toppen.
Hansen Oldtimern Oroande är väl annars känslan likt mot Gais hemma ifjol annars då vädret är lite för bra och det är speciella uppladdningar innan match och med vetskap att vädret blir sämre från imorgon. Som upplagt för ett förlustmål i sista minuten. 😉
Jockeluring Oldtimern Parkerar bussen? Inte säker. Gefle har på sina fem bland annat: 2-2, 2-2 och 2-3. Gott hopp om 4-2 till Öster i dag! 🙏
Karekezi Dagens elva!!! (Pål) The Wall(inder) Herdon-Starke-Mattis-LB Kusu-Ljung-Seger Chriss-Albin - Alibek - ABW
VV-Oppnasitt84 stefanps Jag hade kunnat tänka mig Mörfeldt på Ljungs plats och Rodic till höger. Men Foyston verkar ge mkt förtroende till Ljung so far.
ÖIF135 stefanps Rodic mot ett lågt stående Gefle? Mörfelts spelartyp är väl den enda rimliga som högerytter
Bonus Kollar Sandviken - Brage. Sandvikens supporters skrålar : Vi har bättre klack än Gefle!!! Vet inte vad Gefle har med den matchen att göra. Men låter ju som att Gefle-klackens insats idag inte ska vara utmanande..
Ingemar Bonus Tänk Åshöjden vs Örkelhöjden! Lillebrorskomplex baserat på geografisk närhet (cykelavstånd).