Ryltan Allt framåt första 20 minuterna. Riskera för att ta ledningen. Om inte annat tar de ledningen och det brukar ju vara tändvätska. Straffar de oss har vi kanske en timmes tid att kvittera och reducera men förhoppningsvis tar vi ledningen. #blitzkrieg
sim stefanps För att Kricak är en bättre fotbollsspelare. Jag tycker att samarbetet Kricak - Mattis är bättre än Starke - Mattis.
Kalle Dahl stefanps Därför att både Mattis och Kricak är bättre än Starke, dessutom kompletterar de varandra väldigt bra. Har uppenbarligen också varit Foystons förstaval såhär långt.
stefanps sim Kricak är i grunden en bättre mittback än Starke absolut. Men det jag vill komma fram till är varför Starke förtjänar att bänkas efter senaste matchen?
Ols Gör Foyston några ändringar i laget förutan att någon ska ersätta Aliev? Säkerligen återkommer Kricak o förpassar Starke till bänken. Men är det inte dags att även ändra på mittfältet. Ljung har inte gjort sina bästa matcher i de senaste två. Jag skulle gärna se en ändring där. Det mest naturliga valet i så fall är väl Herdonsson. Men jag är nyfiken på vad Gabrielsson kan göra. Så jag skulle behålla Herdonsson som hb o spela Gabrielsson i stället för Ljung. Då blir väl det självklara svaret bli att Söderberg får spela central anfallare. För tanken att spela Mörfelt som "falsk nia" skulle väl ställa till det för mycket i Foyston spelidé
lfcred Kalle Dahl Han har bra timing men på de långa tidiga inläggen är ABW inte så mkt att hänga i julgranen.
lfcred Wallinder Tatu kricak starke Bergqvist Kusu Seger herdonsson Mörfeldt abw rodic Så hade jag ställt upp laget. Men vad vet jag, jag är ju bara ett " troll" 🤷🏼
Norgus lfcred Nä det är det som är min poäng, att vi måste våga få in bollen i straffområdet på annat sätt än genom tidiga höjdbollar.
lfcred Norgus Just därför vill jag personligen testa att sätta ABW i nr9 rollen och se om vi lyckas ha ett bättre djupledsspel ikväll 🙏🏼
stefanps Manasse Kusu ett kort från en match avstängning. Vem ersätter honom då? Får Hannes chans från start eller flyttar man ner Seger eller Herdonsson. Det finns även ett alternativ (läs: helst inte) att flytta upp Starke som sexa.
lfcred stefanps det beror på motstånd. Min mest spontana tanke är att sätta herdonsson som sexa om kusu är indisponibel men om vi möter ett topplag på bortaplan så kan starkes defensiva egenskaper ge en bättre sköld till backlinjen med herdonsson och seger framför.
Afroman Wallinder tatu-Kricak-Mattis-Bergqvist kusu-Adam-Söderberg-Rodic. ABW - mörfelt Lika snurrig elva som Afroman när han dammar godnattish. Aja. 3-0 ABW två och Roddn 1
Hansen Magnus Lindgren dömer. Har inte hans statistik vid våra matcher men främst minns man ju hur inte ens gav Öster frispark när Brages Zetterström med dobbarna snittade upp hela Mortensens ansikte: https://www.fotbollskanalen.se/superettan/berattar-om-skrackskadan-och-gar-till-domarattack-verkar-inte-bry-sig/ Råkade tydligen visa ut Rodic av misstag i ett derby ifjol: https://www.fotbollskanalen.se/superettan/markliga-bilder-nar-oster-korde-over-jonkoping-i-derbyt/
Labila Kabila Hansen Har inte hans statistik vid våra matcher men främst minns man ju hur inte ens gav Öster frispark när Brages Zetterström med dobbarna snittade upp hela Mortensens ansikte: Z som sen direkt i andra halvlek lyckas få in ett finger i JWs, som resulterade i gult kort för Jeppe .. Känns som en stabil domare...
Hasse-Hattrick I matchbladet avslöjar Jens att vi kommer få se en hel del ändringar i laget... Spännande, då startelvan har känts given med få undantag annars.
stefanps Hasse-Hattrick Lutar det mer åt efter det Jens sade? Wallinder Thorri - Kricak - Mattis - Bergqvist Kusu - Seger - Herdonsson Mörfelt - ABW - Rodic Tycker Thorri gjorde ett bra inhopp mot Gefle så varför inte starta.
Hansen @Hasse-Hattrick Vi brukar annars får startelvan av @Karekezi typ dagen innan men mer hemlighetsmakeri denna gång? Det kanske är på sin plats. Oddevold ska inte in här och läsa och ha eventuella fördelar i onödan.
stefanps Hansen Är i både Öster och Räppe där han kan spela i båda klubbarna. Superettan trupp prioriteras.
Jockeluring stefanps Ännu kaxigare med Gabri på topp och Mörfelt som supersub när Gabrielsson byts ut efter 60 och ABW går in på topp. Gillar idén med Thorri, det var han som skickade bollen på läppen på Alibek som tyckte att en klack bakom ryggen var bästa sättet att göra mål.
Afroman stefanps Denna elva STARTAR Wallinder tatu-Kricak-Mattis-Bergqvist kusu-Adam-Söderberg-Rodic. ABW - mörfelt Skrev det lite längre upp