@Vikash sa:
@österlivetut sa:
@Calle01 sa:
Jag har nu tittat klart på minboll.ses sändning från första träningen och tänkte prata lite om Mattis Adolfsson. De båda journalisterna i sändningen berömde honom och de kanske inte höjde honom till skyarna, men de höjde honom till nivåer som han inte presterat på ännu. Tydligen har allsvenska klubbar ögonen på honom och det diskuterades att det kan bli försäljning redan i sommar, om han tar plats i startelvan under våren. Vad säger ni? Är han en sådan stortalang och så duktig så att han kan bli allsvensk redan i sommar? Jag tycker han var bra förra säsongen, när han väl fick chansen, och ingen skulle bli gladare än jag om han lyckas. Blev ändå lite förvånad över, i mitt tycke, den stora hyllningen under sändningen.
Jag gillar Elg och Magnusson, dom gräver mycket och gör bra journalistik och är viktiga för kronobergsfotbollen. Men deras fotbollskunskaper är begränsade.
Håller med generellt.
Men just här har de rätt i sak. En mittback som är född 2001 och spelar så som Mattis gör kan definitivt ha konkret intresse från Allsvenskan, både till sommaren och redan nu. Motsatsen vore märkligare. Att han sedan vid en övergång knappast fått så många minuter i ett lag på övre halvan under den närmsta tiden därefter är en annan femma.
Antal minuter kommer även spegla in i priset, dessutom med ett kontrakt som går ut iår så går det knappast att kräva mycket för han