TerrorTeddy
TerrorTeddy Man går ju inte för att se på bortalaget.
Man går för att se Öster. Oavsett motstånd.
Du gör det. Jag gör det. Många gör det.
Men det är också väldigt många som inte gör det. Det kan man naturligtvis tycka är idiotiskt, men det är så det är. Under den tid jag arbetade i Växjö hade jag många kollegor som enbart gick när det var storlag på besök. Det är lite därför Allsvenskan lockar en större publik. Därför att det finns ett motståndarlag som också väcker intresse.
Oavsett vad man tycker om det lär man inte få dem till läktaren genom att förklara att de är idioter för att de hellre ser Öster - Blåvitt än Öster - Utsikten.
TerrorTeddy Det finns lag i andra länder, i andra lägre divisioner, med dyrare inträde som har tusen gånger mer fans på matcherna.
För att dom bryr sig om sitt lag. Man går i vått och torrt. Punkt.
Ja. Men Öster spelar i Superettan. I Sverige. I Växjö. Att jämföra oss med hur det fungerar i Brasilianska eller tyska division 3 (eller vad du nu avser) är inte relevant. Vi måste förhålla oss till vår verklighet och inte andras.
I övrigt undrar jag vem eller vilka du riktar din "skärpning" åt?
Ägnar man inlägg efter inlägg åt att anklaga allt och alla för att vara idioter och dåliga supportrar för att man inte delar åsikten om vad som är realistiskt på läktaren mot Östersund kanske det kan vara på sin plats att titta en gång i spegeln innan man kommer med en sådan uppmaning.